Activiteitenplan

Programmalijnen Tilburg

1. Ontwikkeling, verdieping en vernieuwing curriculum, uitgaand van de vraag van de school en de kerncompetenties leerlingen.

  •  Ontwikkelen
  •  Uitvoeren
  •  Verankeren

2. Deskundigheidsbevordering, teamgericht

  • – B5-model
  • – Discipline
  • – CQ

Deskundigheidsbevordering, instellingen

  • – Kennismaking met onderwijs, didactiek-pedagogiek (ook verdieping)
  • – Beleidsontwikkeling cultuureducatie
  • – Projectmanagement
  • – Verdieping en creativiteitsontwikkeling

3. School centraal

  • – Verhogen culturele vermogens leerlingen
  • – Doorgaande leerlijn
  • – ELO

4. Omgeving centraal

  • – Verbinding binnenschools en buitenschools leren
  • – Pilot vmbo

Filmpjes

1. De Culture Ladekast: Doorgaande leerlijnen, competenties. De Culturele Ladekast is geinitieerd door de Bureaus voor Cultuuronderwijs uit de B5 (de vijf grote Brabantse steden): Cultuurwinkel Breda, CultuurContact Helmond, Bureau Babel ‘s-Hertogenbosch, CultuurStation Eindhoven en Bureau CiST Tilburg.

2. Cultuureducatie met Kwaliteit in 80 seconden. Filmpje van het Fonds voor Cultuurparticipatie (FCP).