Fotografie

Op een speelse wijze zijn er allerlei fotografie opdrachten uit te voeren. In overleg kiezen we een passend of sprekend thema voor de doelgroep. U kunt kiezen uit het volgende workshop titels, een combinatie van meerdere workshops is ook mogelijk.

-Ik zie ik zie wat jij niet ziet:
Close-up fotografie, raden wat de ander gefotografeerd heeft. Leerlingen zien wat abstracte beelden oproepen en waar ze bijvoorbeeld in de reclame gebruikt worden.
-Tabletop fotografie:
Creëer nieuwe werelden en verrassende combinaties, miniatuur voorwerpen spelen een grote rol in de foto en krijgen een andere betekenis door de plaatsing.
Leerlingen maken in een kleine film studio nieuwe soms surrealistische werelden.
-Light Graffiti:
In een donkere ruimte schrijven en tekenen de leerlingen met led lampjes, door het fototoestel op een langere sluitertijd te zetten maak je een licht tekening.
Het levert vaak spectaculaire beelden op die met simpele trucs bereikt worden.
-Spiegels en loepjes:
Fotograferen door loepjes en spiegels levert verwarring en verrassing op, hoe is het gemaakt, waarom word het beeld opeens anders? Wat gebeurt er als je door een glas water fotografeert? Leerlingen maken samen unieke foto’s vanuit een andere invalshoek.
-Spelen met perspectief:
Zonder photoshop maak je de leukste trucagefoto’s. Door een heel hoog of laagstandpunt te nemen of door voor- en achtergrond met elkaar te vermengen. Wie heeft er nog nooit de Eiffeltoren tussen duim en wijsvinger gefotografeerd of tegen de schuine toren van Pisa gehangen. Ook in het klaslokaal of daarbuiten kun je deze leuke truc uithalen.
-Sleeve portret:
Een foto van een beroemd persoon overlaten gaan in jezelf. Goed letten op je houding en de compositie van de foto en je bent even een celebrity.
-Reclame fotografie:
Wat maakt nou een goede reclamefoto? Hoe belangrijk zijn de kleuren en de compositie, wat trekt de aandacht en welke associaties wil je oproepen. Wat is het verschil tussen een commerciële en een ideële reclame. Leerlingen krijgen een product en gaan samen opzoek naar de beste reclame foto en maken ook van hetzelfde product een ideële reclame met een boodschap.

Aanbieder
Pixel Projects
Datum
In overleg
Duur
1 uur in overleg over invulling en duur van de workshop
Locatie
Op school
Kosten
€60,-- per uur, plus € 2,-- materiaalkosten per leerling en reiskosten
Bestelnummer
9739
Valt onder
Cultuureducatie
Doelgroep
Activiteit
Discipline
« Terug